בראוו שתיים אפס אנדי מקנב מלחמת המפרץ הוצאת כתר

בראוו שתיים אפס מאת אנדי מקנב הוצאת כתר, תרגמה נעמי כרמל, 1994 Bravo Two Zero by Andy Mcnab

ג'ורג' בוש האב מכריז על מלחמה של כוחות האור בחושך, מי לא ירא? סאדאם חוסיין!עיראק פולשת לכוויית וזו היתה העילה לכוחות הברית להיכנס למפרץ לסלק את כוחותיו של סדאם חוסיין מכוויית. הכוחות היו משותפים לאמריקאים ולבריטים. יחידת קומנדו יעילה ומתוחכמת המורכבת משמונה איש, ובראשה, אנדי מקנב המחבר, נשלחת למשימה בעורף האויב לנתק את ערוץ התקשורת התת-קרקעי בין בגדאד לצפון מערב עיראק, לחפש משגרי טילי סקאדים ניידים ולהשמידם לפני שהתקפות הסקאדים יאלצו את ישראל להיכנס למלחמה. אות הקריאה שלהם היה : בראוו שתיים אפס. הם הלכו ברגל במדבר כעשרים קילומטר וכל אחד מהם נשא על גבו משקל של כמעט מאה קילוגרם. הם נחשפים. הכוחות העיראקיים תוקפים בכוח שיריון. לאחר קרב אכזרי נאלצה היחידה לברוח לגבול סוריה בחשיכה ובקור מקפיא-שמונים וחמישה קילומטרים. חלק מהם לקה בהיפותרמיה, ועדיין נאלצו להילחם נגד רבים מהם. שלושה נהרגו, ארבעה נשבו ואחד הצליח להימלט לסוריה. הם עצמם, קטלו כמאתיים וחמישים חיילים עיראקיים. אנדי מקנב שהיה בין השבויים, עונה באכזריות שאפילו האימונים האינטנסיביים בכוח האוויר המיוחד לא הכין אותו לקראתה. 241 עמודים כולל תמונות בצבע ומפת הקרבות.

"זו היתה החקירה השלישית בתוך פרק זמן שנראה לי כעשרים וארבע שעות. זאת היתה החקירה המפחידה ביותר כי הם לקחו אותי בחושך גמור.. "הקול" התחיל בחזרה עם קטעים מתוך סיפור המסוק. אחר כך שאלו אותי על התוכניות של בעלות הברית.
"שווצקופף ושותפיו- איך הם מתכננים לפלוש?"
"אני לא יודע."
"הם יפלשו לעיראק?"
"אני לא יודע."
"כמה מטוסים יש להם? "
"אני לא יודע."
"כמה חיילים סורים מתכוננים לפלוש לעיראק מסוריה?"
"אני לא יודע."
"נראה לך סביר שהם יפלשו לעיראק מסוריה?"
"אני לא יודע."
"האם ישראל תפלוש לעיראק?"
"אני לא יודע."
….
"האם בוש מבין שהוא הורג את הנשים והילדים שלנו?"
זו היתה חקירה מוזרה, אבל נהדרת: לפחות לא היכו אותי ולא הזכירו שהיו להם הרבה נפגעים במהלך ההיתקלויות. …התחלתי לשתות. השיניים השבורות התפוצצות מכאב ברגע שהמים הקרים פגעו בגרמים. ראיתי את סטן..כל הראש שלו , כולל הזקן, היה אדום כהה ומצופה דם קרוש. בצד אחר של הגולגולת היה פצע גדול ועמוק. מכנסיו היו מצופים דם ובוץ וחרא. עיניו היו עצומות והוא גנח. הוא היה הרוס לגמרי..למראהו היתה לי הרגשה שיצאתי כרגע מחוות בריאות.
"…אתה משקר, נכון, אנדי?"
"לא, אני לא משקר." עוד סטירות. נפלתי. הם הרימו אותי והסירו את האזיקים. לפני שהבנתי למה, הם התחילו להפשיט אותי. פתאום דמיינתי שהם כורתים לי את הזיין. הם קרעו את החולצה מגופי והורידו את המכנסיים. זהו זה חשבתי! עכשיו הם יזיינו אותי. אבל הם הדפו אותי לתוך הכיסא והחזיקו לי את הראש קדימה. נשמתי עמוק וחיכיתי.."עמוד 186
אנדי מקנב התגייס לצבא הבריטי, ב-1984 הצטרף לרג'ימנט ה-22 של הכוח האווירי המיוחד ומאז השתתף בפעולות בכל רחבי העולם. שישה חודשים לאחר שחרורו מהכלא העיראקי, חזר אנדי מקנב לשירות פעיל. הוא השתחרר מהכוח האוויר המיוחד בפברואר 1993.
הוצאת כתר 
בראוו שתיים אפס מאת אנדי מקנב

בראוו שתיים אפס מאת אנדי מקנב
השארת תגובה

מתויק תחת מלחמת המפרץ

להשאיר תגובה

