טייסת השטוקות אריך קרייזלר צבא הוורמאכט, גרינג, מסרשמיט

טייסת השטוקות אריך קרייזלר
STUKA  BY ERICK KRAIZLER מטוסי השטוקה ממפעלי יונקרס שימש להפצצה ולקרבות אוויר, מבנה מיוחד, קל ומחומש בפצצות. מטוס זה שנקרא גם מטוס צלילה היה המטוס הנפוץ ביותר של הלופוואפה במלחמת העולם השנייה. זה היה המטוס המתקדם ביותר לתקופתו. אפילו מערכת מיוחדת להתרחקות אוטומטית מפצצה המתקרבת למטוס, יציאה מצלילה במקרה של עלפון הטייס שהוא מצב נפוץ בין טייסים בגלל כוחות הג'י. סירנות מיוחדות הותקנו בגלגלי המטוס על מנת להחדיר אימה ושיתוק בקרבנות ההתקפה. הצליל שלהם היה מיוחד והחריד מאות אלפי חיילים ואזרחים בארצות ברחבי אירופה. מטוס זה השתתף בעיקר בקרבות שבדרום אירופה עד מלטה וכרתים בגלל ששם הייתה נוכחות מעטה למטוסי בנות הברית. החיסרון של מטוס זה היה בשל אטיותו ופגיעותו למטוסי יירוט. כששת אלפים מטוסים נבנו בין השנים 1936 עד 1944. החייל הגרמני המעוטר ביותר במלחמה היה הנס אולריך רודל שהיה אלוף הטיס שמטוס השטוקה. (ראה בבלוג זה)
עמוד 126:
"השטוקה נוהם במאמץ ומחליק על פני השדה הגרוע. אני מגביר את מהירות המנוע. המטוס הכבד מחמת עומס הפצצות שבו. כבר שלושת רבעי המסלול חלף ואני עדיין על הקרקע. משיכה קלה במוט אך האף נופל לפנים ובגלל השדה הגרוע סופג המטוס זעזועים. לא נותר אלא לקוות כי הפצצות מחוברות היטב לגחון ואחת מהן לא תינתק עקב זעזועים מוגברים אלה. ושב ושוב אני מושך במוט. לא הרחק לפני מזדקרים מספר שיחים ודגל ומאחוריהם אדמה חרושה. מוחי פועל בקדחתנות. זה הרגע "המת"  כדי לעצור את המטוס בעודנו על המסלול, אם אמשיך בניסיונות ההמראה או שאצליח או שארסק את המוט בקצה המסלול. לרגע אוחזים בי היסוסים ומציד לאחר מכן אני מושך פעם נוספת במוט ההיגוי."
טייסת השטוקות


 

מודעות פרסומת

השארת תגובה

מתויק תחת כללי

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s